وبلاگ خبری و فروشگاهی ساتاپلاس
0

۲۶ باور اشتباه درباره لاغری و کاهش وزن که نباید بپذیرید

بازدید 2728

استفاده می‌کنند و بنابراین، تأثیراتی که روی گرسنگی و هورمون‌های تنظیم‌کننده وزن بدن دارند ممکن است متفاوت باشد. به ‌همین ‌دلیل، آنچه می‌خورید نیز به‌اندازه مقدارش اهمیت دارد.

همه کالری‌ها یکسان هستند - باور اشتباه درباره لاغری و کاهش وزن

برای مثال، کالری پروتئین با کالری چربی یا کربوهیدرات یکی نیست؛ بنابراین جایگزین‌کردن کربوهیدرات و چربی با پروتئین می‌تواند سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد، اشتها را کم کند و عملکرد برخی از هورمون‌های تنظیم‌کننده وزن را بهبود بخشد.

کالری‌های غذاهای کامل مانند میوه معمولا بیشتر از غذاهای تصفیه‌شده مانند آب‌نبات و شکلات احساس پُری در معده ایجاد می‌کنند.

بهترین سایت‌های خرید میوه؛ سفارش سریع میوه تازه به قیمت ارزان تره‌بارخلاصه:
این‌طور نیست که تمام منابع کالری تأثیر یکسانی بر سلامتی و وزن شما داشته باشند. برای مثال، پروتئین می‌تواند سوخت‌وساز را افزایش دهد، اشتها را کم کند و عملکرد هورمون‌های تنظیم‌کننده وزن را بهبود بخشد.

۲. روند کاهش وزن خطی است!

روند کاهش وزن خطی است - باور اشتباه درباره لاغری و کاهش وزن

برخلاف تصور بسیاری از ما، ازدست‌دادن وزن معمولا فرایندی خطی نیست. ممکن است در برخی از روزها و هفته‌ها وزن بیشتری از دست بدهیم، در حالی ‌که در بعضی روزها کمی وزن اضافه کنیم. این موضوع جای نگرانی ندارد. طبیعی است که گاهی به‌اندازه یکی‌دو کیلو وزن بدن کم‌و‌زیاد شود.

برای مثال، ممکن است مقدار زیادی غذا در دستگاه گوارشی‌تان موجود باشد و تخلیه نشده باشد. از سوی دیگر، ممکن است بدنتان آب زیادی جذب کرده باشد. این امر مخصوصا برای خانم‌ها در دوران چرخه قاعدگی که وزن آب بدنشان به‌شکل قابل‌توجهی کم‌‌و‌زیاد می‌شود طبیعی است.

تا زمانی‌که روند کلی وزنتان کاهشی است، نباید نگران اینکه چرا گاهی کم‌وزیاد می‌شود باشید. در طولانی‌مدت موفق خواهید شد وزنتان را کم کنید.خلاصه:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید