وبلاگ خبری و فروشگاهی ساتاپلاس
0

۲۶ مورد از ورزش های آبی عجیب و جذاب

بازدید 199

ورزش های آبی از مفرح‌ترین فعالیت‌های ورزشی هستند که در فصل تابستان بسیار پرطرف‌دار می‌شوند. اگر اهل تفریحات تابستانی هستید ولی انواع ورزش های آبی رایج مثل شنا برایتان تکراری شده‌اند، این مقاله را بخوانید تا ورزش تابستانی جدیدی پیدا کنید. البته انجام بسیاری از این ورزش‌ها در تمام کشورهای دنیا امکان‌پذیر نیست و گردشگران به کشورهای دیگر سفر می‌کنند تا یک بار هم که شده است یکی از این ورزش های آبی را انجام دهند.

 

۱. موج‌سواری با اسب (Horse Surfing)

این تفریح جذاب احتمالا یکی از عجیب‌ترین ورزش‌های آبی این فهرست است. اگر هم به اسب‌سواری علاقه دارید هم به ورزش های آبی، می‌توانید این تفریح را امتحان کنید. در سواحل دبی تورهای موج‌سواری با اسب برگزار می‌شوند و یک نفر اسب‌سوار شما را برای موج‌سواری همراهی می‌کند.

۲. موج‌سواری با کایاک (Kayak Surfing)

برای موج‌سواری می‌توانید از قایق کایاک استفاده کنید. برای این ورزش لازم است که مقدمات قایق‌سواری و موج‌سواری را بدانید.

۳. غواصی سطحی یا اسنورکلینگ (Snorkeling)

غواصی سطحی یکی از ورزش های آبی جذاب برای تمام اعضای خانواده است که یادگرفتن آن ساده است، حتی اگر هیچ تجربه‌ای نداشته باشید. فقط کافی است شنا بلد باشید و بتوانید به تجهیزات غواصی عادت کنید. معمولا برای این نوع غواصی مکان‌هایی نزدیک به صخره‌ها را انتخاب می‌کنند تا بتوانید دنیای زیبای زیر آب را تماشا کنید و لذت ببرید. اگر در نزدیکی ساحل حیات دریایی غنی نباشد، با قایق از ساحل فاصله می‌گیرید و آنجا غواصی می‌کنید.

۴. غواصی سطحی با نهنگ

در این نوع غواصی هم در سطح آب غواصی می‌کنید، البته همراه نهنگ‌ها!

۵. اسکوتر زیرآبی

 

کسی که این ورزش آبی جذاب را انجام می‌دهد لازم نیست نگران جای پارک باشد! با وسیله‌ای که اسکوتر زیرآبی نام دارد می‌توانید دنیای رنگارنگ زیر آب را تماشا کنید و غرق لذت شوید.

۶. پیاده‌روی در دریا

در این ورزش جذاب به‌وسیله نوعی سیستم غواصی مخصوص، می‌توانید راه‌رفتن زیر آب را تجربه کنید.

۷. هاکی زیر آب

اگر از علاقه‌مندان به ورزش هاکی باشید، احتمالا برایتان جذاب است که این ورزش را زیر آب انجام دهید. هاکی زیر آب دقیقا همان ورزش هاکی است ولی زیر آب انجام می‌شود.

۸. پرواز با فلای‌بورد (Flyboard)

ورزش های آبی - پرواز با فلای‌بورد

پرواز با فلای‌بورد تفریح آبی نسبتا جدیدی است. در این ورزش آبی از وسیله‌ای به‌اسم فلای‌بورد استفاده می‌شود که با لوله به جت‌اسکی یا وسیله‌ای دیگر متصل است و با فشار آب فرد را در هوا معلق نگه می‌دارد. در این حالت، امکان انجام حرکت‌های نمایشی و حتی شیرجه‌زدن برای فرد فراهم است. اگر عاشق ورزش های آبی هستید، از این ورزش بی‌نظیر لذت ببرید. با این وسیله می‌توانید تا ارتفاع ۲۴ متر از سطح آب فاصله بگیرید، پس نباید ترس از ارتفاع داشته باشید. کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا کار با تجهیزات این ورزش را یاد بگیرید.

۹. غواصی

اگر می‌خواهید ورزشی آبی با هیجان کمتر و آزادی عمل بیشتر را تجربه کنید، غواصی آزاد همان ورزشی است که دنبالش می‌گردید. در این ورزش با تجهیزات غواصی می‌توانید در دنیای زیر آب بگردید و زیبایی‌های خیره‌کننده آن را تماشا کنید.

۱۰. ساب وینگ دایوینگ (Sub-wing Diving)

ورزش های آبی - ساب وینگ دایوینگ

در این ورزش آبی می‌توانید با تجهیزات مخصوص در سطح آب غواصی کنید یا مثل دلفین به عمق آب بروید.

۱۱. موج‌سواری جت

اگر می‌خواهید موج‌سواری کنید ولی موجی در کار نیست، نگران نباشید چون با تخته جت سرفینگ می‌توانید در دریای بدون موج هم موج‌سواری کنید.

این تخته مخصوص به یک موتور متصل است، در نتیجه می‌توانید حرکات موج‌سواری را با ریتم و تکانه مدنظر خود بدون هیچ موجی تجربه کنید. این ورزش برای مناطقی که آب‌های آرام دارند مثلا رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و خلیج‌ها مناسب است.

۱۲. موج‌سواری با چوب‌اسکی

ورزش های آبی - موج‌سواری با اسکی

این ورزش ترکیب اسکی و موج‌سواری است و به‌جای کوه، روی موج‌ها اسکی می‌کنید. شاید فکر کنید از موج‌سواری یا خود اسکی راحت‌تر است، ولی احتمالا این‌طور نیست.

۱۳. شیرجه از صخره

احتمالا در شبکه‌های اجتماعی کلی ویدئوی شیرجه از صخره را دیده‌اید. اگر این ویدئوها باعث شده‌اند که دلتان بخواهد این هیجان را تجربه کنید، به یکی از محل‌های شیرجه از صخره سر بزنید. این ورزش آبی برای کسانی است که عاشق هیجان و ماجراجویی هستند. البته اگر ترس از ارتفاع دارید، شاید تفریح مناسبی برای شما نباشد.

۱۴. رفتینگ رودئو

رودگردی یا رفتینگ اغلب به شکل قایق‌سواری در آب‌های خروشان انجام می‌شود. اگر رودگردی معمولی برایتان جذاب نیست، می‌توانید رودگردی رودئو یا رقابتی را امتحان کنید که در آن با گروهی دیگر برای رسیدن به مقصد رقابت می‌کنید و هیجان این ورزش چند برابر می‌شود.

۱۵. دره‌نوردی

دره‌نوردی ورزشی ترکیبی است که ممکن است در بعضی مناطق جغرافیایی شامل ورزش های آبی هم بشود. در این ورزش از میان دره‌ها، آبشارها و آبگیرهای بزرگ می‌گذرید و ممکن است ورزش‌های مختلفی مثل قایق‌سواری و شنا را در مسیر انجام دهید. اگر عاشق طبیعت باشید، بدون شک از این تفریح لذت می‌برید.

۱۶. اسکی آبی با پای برهنه

این ورزش همان اسکی روی آب است که بدون تخته و با پای برهنه انجام می‌شود.

۱۷. ویک‌بوردینگ (Wakeboarding)

ورزش های آبی - ویک‌بوردینگ

ویک‌بوردینگ یکی از ورزش های ‌آبی پرهیجان است. در این تفریح جذاب، پاهای شما روی تخته‌ای بسته می‌شوند و به طنابی می‌چسبید که به پشت قایق متصل است. سپس در حالی که قایق می‌کشدتان، با هیجان پیش می‌روید و در نهایت ترفندهایی مانند پرش و چرخش را یاد می‌گیرید. بعضی قایق‌ها مخصوص ورزش‌های آبی این‌چنینی طراحی شده‌اند و قدرت موتور و تجهیزات لازم برای ایجاد امواج را دارند.

۱۸. ویک اسکیتینگ (Wake-skating)

این ورزش که ترکیبی از اسکیت و ورزش های آبی است، خیلی به ورزش قبلی شباهت دارد، با این تفاوت که این بار پایتان اصلا به تخته بسته نیست و می‌توانید حرکات نمایشی اسکیتی انجام دهید. پس اگر هیجان اسکیت شما را راضی نمی‌کند، سراغ ویک‌اسکیتینگ بروید و لذت ببرید.

۱۹. پاروزدن ایستاده یا ساپ

اگر دنبال ورزش آبی کم‌هیجان‌تری هستید، پاروزدن ایستاده را امتحان کنید. در این ورزش باید روی تخته‌های بزرگ و مخصوص قرار بگیرید و در حالی‌ که ایستاده‌اید، با پاروزدن تعادل خود را حفظ کنید. بزرگ‌بودن تخته سبب می‌شود که راحت‌تر بتوانید تعادلتان را حفظ کنید. افراد مختلف با سن‌ها و وضعیت‌های جسمانی مختلف می‌توانند این تفریح را تجربه کنند. افراد تازه‌کار بهتر است که این ورزش را در آب‌های آرام مثل دریاچه‌های کوچک شروع کنند.

۲۰. ساپ یوگا (SUP Yoga)

ورزش های آبی - ساپ یوگا

تعداد ورزش‌های ترکیبی آبی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. ساپ یوگا ترکیبی از ورزش‌های آبی و یوگا است. در این ورزش یوگا را روی تخته‌های مخصوص ساپ انجام می‌دهید.

۲۱. غواصی در قفس

اگر دوست دارید حیوانات دریایی خطرناک را از نزدیک ببینید، غواصی در قفس را امتحان کنید. این‌طوری داخل قفس‌هایی مخصوص وارد دنیای زیر آب می‌شوید و در نزدیک‌ترین فاصله از موجودات دریایی قرار می‌گیرید.

۲۲. شنا در یخ

شنا در یخ یکی از انواع ورزش‌های آبی است که فقط مختص تابستان نیست. بسیاری از مردم در گوشه و کنار دنیا، به‌خصوص کشورهایی که به دریاها و دریاچه‌های آب یخ دسترسی دارند، این ورزش را انجام می‌دهند. اگر دوست دارید حسابی خنک شوید، شنا در یخ مخصوص شماست.

۲۳. هیدروفویل یا تخته باله‌دار

پسری درحال موج سواری با تخته باله دار

تخته‌ هیدروفویل باله‌هایی دارد که با استفاده از انرژی جنبشی امواج، امکان موج‌سواری روی آب را فراهم می‌کنند. هنگام انجام این ورزش احساس می‌کنید در حال پرواز هستید و می‌توانید سرعت زیادی بگیرید. حتی می‌توانید تخته‌ موتوردار تهیه کنید که در آب‌های آرام مانند دریاچه‌ها و خلیج‌ها هم کار کند.

بهتر است قبل از استفاده از هیدروفویل تجربه موج‌سواری داشته باشید، چون تسلط بر آن چالش‌برانگیزتر است و خطرات بیشتری نیز دارد. بااین‌حال، می‌تواند خیلی هیجان‌انگیزتر باشد.

۲۴. موج‌سواری با کایت

از قدرت باد برای افزایش سرعت و هیجان استفاده کنید! برای انجام موج‌سواری با کایت، یک تخته به پاهایتان و یک کایت بزرگ به کمرتان وصل می‌شود، سپس از دسته‌های کایت برای هدایت آن استفاده می‌کنید. باد با حرکت‌دادن کایت شما را روی آب می‌کشد. با کمی تجربه، می‌توانید به سرعتی باورنکردنی برسید و ترفندهایی مانند پرش و چرخش را انجام دهید. مبتدیان باید اول در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

۲۵. غواصی اسکوبا

با غواصی اسکوبا اعماق اقیانوس را کشف کنید. معمولا در بیشتر کشورهای دنیا قبل از شروع غواصی تفریحی، باید گواهینامه آن را دریافت کنید. دوره‌های آموزشی این نوع غواصی سرگرم‌کننده‌اند و معمولا گواهی‌اش هیچ‌وقت منقضی نمی‌شود.

یادگیری این غواصی معمولا شامل چند روز آموزش نظری و تمرین در استخر قبل از امتحان‌کردن مهارت جدیدتان در آب‌های آزاد است. پس از دریافت گواهینامه، می‌توانید به تورهای روزانه بپیوندید که غواصی تفریحی انجام می‌دهند یا حتی سفری را انتخاب کنید که چند روزی را به کاوش در اقیانوس بگذرانید.

۲۶. بادسواری یا بادموج‌سواری

ورزش های آبی - بادسواری یا بادموج‌سواری

بادموج‌سواری یکی دیگر از ورزش‌هایی است که در آن از قدرت باد برای افزایش هیجان و سرعت استفاده می‌شود. این تفریح پرهیجان ۲ ورزش موج‌سواری و قایقرانی را با هم ترکیب می‌کند. تا زمانی که شرایط باد مناسب باشد، می‌توانید این ورزش را در بیشتر آب‌ها مانند اقیانوس، دریاچه‌ها، خلیج‌ها و رودخانه‌ها انجام دهید. برای یادگیری نحوه ایستادن روی تخته و هدایت بادبان باید آموزش ببینید تا دچار آسیب نشوید. بادموج‌سواری ورزشی پرخطر است، بنابراین برای تجربه‌کردن آن به آمادگی جسمانی خوبی نیاز دارید و باید بتوانید به‌خوبی شنا کنید.

تجربه‌ شما

شما کدام یک از این ورزش های آبی را امتحان کرده‌اید؟ به‌نظرتان هیجان‌انگیزترین ورزش آبی کدام است؟ از میان انواع ورزش های آبی جای کدام‌یک در سواحل ایران خالی است؟ در بخش دیدگاه‌ها، حتما نظرتان را با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید