وبلاگ خبری و فروشگاهی ساتاپلاس
0

ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

بازدید 488

بیمه دانشجویی

بر اساس طرح بیمه دانشجویی تأمین‌اجتماعی تمامی دانشجویان کشور در هر مقطع تحصیلی و دانشگاهی که مشغول تحصیل هستند، می‌توانند با انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه، تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گیرند که در این صورت، سال‌های تحصیلات دانشگاهی برای آنها به ‌عنوان سابقه بیمه‌پردازی محسوب می‌شود.

 

شرط سنی برای درخواست بیمه دانشجویی:

شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است. دانشجویان با سن بیش از ۵۰ سال، برای انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند و در صورتی‌که دانشجوی متقاضی دارای ۱۰ سال سابقه قبلی بیمه‌پردازی باشد، از شرط سنی معاف خواهد شد.
 

نرخ حق بیمه دانشجویی:

در این طرح، نرخ پرداخت حق‌بیمه برای دانشجویان به شکل انتخابی ١٢، ١۴ یا ١٨ درصد دستمزد یا درآمد ماهانه انتخابی فرد متقاضی است. سطوح مختلف حق بیمه پرداختی بیمه دانشجویی، شامل تعهدات زیر است:

– نرخ پرداخت حق‌بیمه ۱۲ درصد مشتمل بر تعهدات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است.
– نرخ پرداخت حق‌بیمه 14 درصد امکان استفاده از تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی را برای دانشجویان به همراه خواهد داشت.
– کامل‌ترین نرخ پرداخت حق‌بیمه در این نوع بیمه نرخ ۱۸ درصد است که کلیه تعهدات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را برای افراد تحت پوشش به همراه خواهد داشت.

 

استفاده از خدمات درمانی:

دانشجویان تحت پوشش خدمات درمانی به تبع بیمه‌پردازی والدین، می‌توانند در صورت انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی کماکان و بدون پرداخت مبلغی دیگر از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز استفاده کنند. سایر دانشجویان بیمه‌شده و افراد تحت تکفل این گروه نیز با پرداخت حق سرانه درمان به تعداد اشخاص تحت‌تکفل، مجاز خواهند بود از امکانات مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور و همچنین امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد استفاده کنند. رقم حق سرانه درمان، هر سال در بودجه کشور پیش‌بینی می‌شود و در سال جاری، رقم آن به ازای هر نفر 92 هزار تومان تعیین شده است.

 

نحوه عقد قرارداد و  پرداخت حق بیمه دانشجویان:

برای ثبت‌نام در طرح بیمه دانشجویی، می‌توان از طریق مراجعه سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی  es.tamin.ir  یا از طریق اپلیکیشن «تأمینم» (تأمین‌اجتماعی من) اقدام کرد. این در حالی است که ثبت‌نام حضوری در شعبه یا کارگزاری نیز ممکن است. حق‌بیمه را هم می‌توان از طریق همان سامانه و اپلیکیشن «تأمینم» (تأمین‌اجتماعی من) یا مراجعه حضوری به شعب‌ سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت کرد.

چنانچه در طی مراحل ثبت‌نام و انعقاد قرارداد به مشکل برخوردید؛ در هر ساعتی از شبانه‌روز و حتی در ایام تعطیل می‌توانید با مرکز ارتباطات مردمی تأمین‌اجتماعی با شماره 1420 تماس بگیرید.

بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

متقاضیان استفاده از خدمات بیمه دانشجویی سازمان تامین اجتماعی، ابتدا، می بایست در سامانه سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی، اقدام به ثبت نام نمایند. در صورتی که جزو متقاضیان استفاده از خدمات بیمه دانشجویی سازمان تامین اجتماعی می باشید، برای ثبت نام در بیمه دانشجویی، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

 

افرادی که قصد دارند، وارد حساب کاربری خود در سامانه خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی شوند، می بایست ابتدا، جهت دریافت گذرواژه در سوابق بیمه تامین اجتماعی، اقدام نمایند.

 

ابتدا، وارد سامانه سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی، به نشانی es.tamin.ir، شوید. پس از ورود به این سایت، بر روی گزینه ورود به سامانه، کلیک نمایید.

 

ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

 

حال، در این مرحله، نام کاربری و گذرواژه تامین اجتماعی خود را که از قبل، با ثبت نام در سامانه سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی، دریافت کرده اید را وارد نموده و سپس، گزینه ورود را انتخاب نمایید.

 

شرایط ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

 

در این قسمت، از منوی بالای صفحه، گزینه بیمه شدگان را انتخاب نمایید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

 

در این مرحله، گزینه بيمه شدگان خاص / بیمه فراگیر خانواده ایرانی را انتخاب نموده و سپس، گزینه انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی را انتخاب کنید.

 

ثبت نام بیمه دانشجویی

 

در این صفحه، قرار داد بیمه دانشجویان، نمایش داده خواهد شد که می بایست جهت تایید قرارداد، گزینه مشاهده ضوابط و مقررات را انتخاب نمایید.

 

ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

 

در این قسمت، می بایست پس از مطالعه دقیق ضوابط و مقررات مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد یا همان بیمه دانشجویی، در صورت موافقت، گزینه موافقم را انتخاب نمایید.

 

شرایط ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

 

پس از طی نمودن مراحل، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان با سازمان تامین اجتماعی، صورت می گیرد و می بایست جهت پرداخت حق بیمه اقدام نمایید.

 

متقاضیان، جهت دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی خود، به صورت غیر حضوری، می بایست ابتدا، در سایت eservices.tamin.ir، ثبت نام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید