وبلاگ خبری و فروشگاهی ساتاپلاس
0

کسب درآمد دلاری از سایت آمازون در ایران

بازدید 161

کسب درآمد دلاری از آمازون در ایران

آمازون چیست ؟

شرکت آمازون در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس  Jeff Bezos تأسیس شد. آغاز فعالیت آن به عنوان یک فروشگاه آنلاین کتاب با نام Cadabra  بود که بعدها نام آن به آمازون تغییر کرد. در حال حاضر، آمازون یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی جهان محسوب می‌شود و خدمات گسترده‌ای را از فروشگاه آنلاین و پلتفرم پرداخت تا رباتیک، هوش مصنوعی، خدمات ابری و رسانه‌های دیجیتالی ارائه می‌دهد.

خرید از آمازون توسط افراد چقدر است؟

این موضوع به فروشگاه و منطقه جغرافیایی مشتریان بستگی دارد. با این حال، آمازون یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین دنیا است و به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. به علاوه، میزان از آمازون همیشه در حال افزایش است، زیرا این فروشگاه آنلاین به مشتریان خود گزینه‌های متعددی در قالب محصولات و خدمات ارائه می‌دهد و به دنبال رضایتمندی مشتریان خود است.

چرا داشتن درامد دلاری برای بسیاری از افراد و کسب و کارها مهم است؟

کسب درآمد دلاری در سال ۱۴۰۲ به یکی از الزامات زندگی در ایران تبدیل شده است، ب طوری که شما بدون داشتن درامد دلاری از تورم عقب مانده و فشار زندگی سخت تر می شود. در زیر چند دلیل مهم برای داشتن درآمد دلاری را توضیح داده ایم:

تجارت بین‌المللی: داشتن درآمد دلاری، برای کسب و کارهایی که با شرکت‌ها و مشتریان بین‌المللی کار می‌کنند، اجتناب ناپذیر است. دلیل این امر این است که دلار به عنوان ارز پایه جهانی به شمار می‌آید و اکثر تجارت‌های جهانی به دلار انجام می‌شود.

حفاظت از ارزش: داشتن درآمد دلاری به افراد و کسب و کارها این امکان را می‌دهد که در برابر نوسانات ارزش پول محلی خودشان مقاومت کنند. بنابراین، افرادی که در کشورهایی با ارز ناپایدار زندگی می‌کنند، ممکن است تصمیم بگیرند درآمد خود را به دلار تبدیل کنند تا از نوسانات ارزش پول محلی جلوگیری کنند.

سرمایه‌گذاری: داشتن درآمد دلاری به افراد و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که در سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی شرکت کنند. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ جهان، دارای سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی هستند و درآمد دلاری به آنها این امکان را می‌دهد که در این سرمایه‌گذاری‌ها شرکت کنند و سود بیشتری را به دست آورند.

خرید کالاهای بین‌المللی: داشتن درآمد دلاری به افراد و کسب و کارها این امکان را می‌دهد که کالاها و خدماتی را که فقط در بازار بین‌المللی موجود هستند، خریداری کنند.

آیا کسب درآمد دلاری از آمازون ممکن است؟

بله، کسب درآمد دلاری از طریق آمازون ممکن است. آمازون یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین جهان است و برای کسب درآمد در آمازون، شما می‌توانید به صورت مستقیم با آمازون همکاری کنید یا از طریق برنامه‌های شرکت‌هایی که با آمازون همکاری دارند، درآمد کسب کنید.

برای کسب درآمداز آمازون، شما می‌توانید به عنوان فروشنده در آمازون ثبت نام کرده و فروش در آمازون را انجام دهید و محصولات خود را در فروشگاه آنلاین آمازون قرار دهید.

با این کار، شما می‌توانید درآمدی از فروش در آمازون را به صورت مستقیم دریافت کنید. همچنین، شما می‌توانید با عضویت در برنامه آمازون آسوسیتس، با قرار دادن لینک آمازون بر روی وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود، درآمد کسب کنید.

در این حالت، شما از فروش در آمازون، مستقیماً سود نمی‌برید، بلکه با توصیه محصولات و خرید در آمازون توسط افراد، کمیسیون از فروش را دریافت می‌کنید.

همچنین، شما می‌توانید از طریق شرکت‌هایی که با آمازون همکاری دارند، درآمد دلاری از آمازون کسب کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید در برنامه آمازون فلکس شرکت کنید و به عنوان راننده برای آمازون کار کنید و درآمدی را از طریق تحویل محصولات آمازون به مشتریان کسب کنید.

ثبت نام به عنوان فروش در آمازون و کسب درآمد دلاری از آمازون

ثبت نام به عنوان فروشنده در آمازون بسیار آسان است. برای ثبت نام، مراحل زیر را دنبال کنید:

به صفحه فروشندگان آمازون بروید. بر روی دکمه “شروع کنید” کلیک کنید.

وارد حساب آمازون خود شوید یا یک حساب جدید ایجاد کنید. اطلاعات حساب فروشندگی خود را وارد کنید، این شامل نام فروشنده، اطلاعات تماس، اطلاعات مالی و اطلاعات فروشگاه آمازون است.

محصولات خود را بارگذاری کنید، توضیحات محصولات را وارد کنید و قیمت‌های محصولات را تعیین کنید. شما می‌توانید حساب بانکی خود را برای دریافت درآمد آمازون اضافه کنید.

بعد از تایید اطلاعات، حساب فروشندگی شما فعال می‌شود و شما می‌توانید محصولات خود را در فروشگاه آمازون قرار دهید.

در هر مرحله از ثبت نام، آمازون به شما راهنمایی می‌کند و شما می‌توانید پرسش‌های خود را از آنها بپرسید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فروش در آمازون، به صفحه راهنمای فروشندگان آمازون مراجعه کنید.

قوانین فروش در آمازون چیست؟

فروشندگان آمازون باید به چندین قانون و مقررات پایبند باشند. این قوانین عبارتند از:

قوانین حق تکثیر و مالکیت فکری: فروشندگان باید اطمینان حاصل کنند که محصولاتی که در آمازون فروش می‌دهند، دارای حق تکثیر و مالکیت فکری هستند و مجوز لازم برای فروش آن‌ها را دارند.

قوانین حمایت از مشتریان : فروشندگان باید به اطمینان حاصل کردن از رضایت مشتریان بسیار اهمیت دهند و به آن‌ها خدمات و محصولات با کیفیت ارائه دهند. آمازون همچنین سیاست‌های مناسبی برای حفاظت از مشتریان در صورت شکایات و درخواست‌های بازپرداخت دارد.

قوانین حمایت از حریم شخصی: فروشندگان باید اطلاعات شخصی مشتریان را حفظ کرده و از آن‌ها به عنوان اطلاعات تبلیغاتی استفاده نکنند.

قوانین امنیتی: فروشندگان باید از امنیت محصولات خود، از جمله رمزگذاری اطلاعات حساب مشتریان، محافظت کنند.

قوانین مالی: فروشندگان باید مالیات‌های لازم را پرداخت کنند و از دیگر هزینه‌هایی که به عنوان فروش در آمازون دارند، آگاه باشند.

قوانین مربوط به محتوا: فروشندگان باید محتوای خود را در آمازون به روز رسانی کنند و به روزرسانی‌های جدید و محتوای جدید دسترسی داشته باشند.

برنامه آمازون فلکس و کسب درآمد دلاری از آمازون

Amazon Flex یک برنامه برای ارائه خدمات تحویل پست و بسته‌های آمازون به کاربران است. این برنامه به افراد اجازه می‌دهد تا به عنوان راننده مستقل در کنترل زمان خود، پست و بسته‌های مشتریان را تحویل دهند و درآمد کسب کنند.

رانندگان می‌توانند از اپلیکیشن Amazon Flex برای انتخاب و زمانبندی کار استفاده کنند. در برخی مناطق، این برنامه اجازه می‌دهد تا رانندگان برای انجام کار، با خودرو خود به عنوان یک راننده شخصی و مستقل ثبت نام کنند و بسته‌هایی که باید به مشتریان تحویل دهند، دریافت کنند.

برنامه Amazon Flex برای افرادی که به دنبال شغلی اضافی یا کار فرصت‌هایی هستند، مناسب است.

قوانین برنامه آمازون فلکس چیست؟

برخی از قوانین برنامه Amazon Flex عبارتند از:

ثبت نام و تایید هویت: برای شرکت در برنامه Amazon Flex باید ثبت نام کرده و هویت خود را تایید کنید.

استفاده از اپلیکیشن : برای انتخاب و قبول کارهایی که به شما ارسال می‌شوند، باید از اپلیکیشن Amazon Flex استفاده کنید. همچنین باید از اپلیکیشن برای بروزرسانی وضعیت پست و بسته‌هایی که تحویل داده‌اید استفاده کنید.

رعایت زمانبندی: باید به زمان‌بندی کارهایی که قبول کرده‌اید پایبند باشید و در زمان مقرر برای تحویل بسته‌ها حاضر باشید.

رعایت قوانین رانندگی : باید قوانین رانندگی را رعایت کنید و مطمئن شوید که خودروی شما در شرایط سالمی برای رانندگی قرار دارد.

امنیت بسته‌ها: باید اطمینان حاصل کنید که بسته‌هایی که به شما تحویل داده می‌شوند در امنیت کامل هستند و باید آن‌ها را با دقت به مقصد نهایی تحویل دهید.

تعهد به حریم خصوصی: باید تعهد کنید که اطلاعات شخصی مشتریان را محفوظ نگه دارید و از آن‌ها به‌عنوان مزیت شخصی استفاده نکنید.

بیمه:  به دلیل اینکه در حین انجام کار در برنامه Amazon Flex ممکن است حوادث و ناپایداری های ناگهانی رخ دهد، باید مطمئن شوید که بیمه کافی برای خودروی خود دارید.

توصیه می‌شود قبل از شرکت در برنامه Amazon Flex، شرایط و قوانین را با دقت بخوانید.

فروش کتاب و درآمد دلاری از آمازون

برای فروش در آمازون، شما باید به عنوان نویسنده در برنامه Kindle Direct Publishing (KDP)  ثبت نام کنید. این برنامه برای نویسندگان و خودنشر دهندگان کتاب‌های الکترونیکی ایجاد شده است و به شما اجازه می‌دهد کتاب در فروشگاه کتاب آمازون بفروشید.

برای شروع، ابتدا باید در سایت KDP ثبت نام کرده و اطلاعات کتاب خود را وارد کنید. سپس کتاب خود را به صورت فایل الکترونیکی با پسوند mobi یا epub در سایت KDP آپلود کنید.

پس از آپلود کتاب، می‌توانید قیمت، رویه، شرایط حق تکثیر، توضیحات و متن کتاب را ویرایش کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌هایی مانند تبلیغات، کمیسیون فروش، بررسی وضعیت فروش و دریافت پرداخت‌ها را مشاهده کنید.

بعد از ثبت کتاب، آمازون به طور خودکار آن را بررسی و برای فروش در فروشگاه خود قرار می‌دهد. در صورتی که کتاب شما با قوانین و شرایط KDP سازگار باشد، به راحتی می‌توانید آن را در فروشگاه آمازون قرار دهید و به فروش برسانید.

همچنین، می‌توانید با انتشار کتاب خود در آمازون، به بیشترین تعداد ممکن از خوانندگان دسترسی پیدا کنید و به شناخت بیشتری از خودتان و کتابتان برسید.

فروش کتاب در آمازون

قوانین فروش کتاب در آمازون چیست؟

همانطور که پیشتر گفته شد، برای فروش کتاب الکترونیکی در آمازون، شما باید در برنامه Kindle Direct Publishing (KDP) ثبت نام کرده و قوانین آن را رعایت کنید.

 برخی از مهمترین قوانین و شرایط فروش کتاب در آمازون عبارتند از:

حقوق نشر: شما باید حقوق نشر کتاب خود را داشته باشید. در غیر این صورت، کتاب شما قابل قبول نیست و آمازون حق دارد آن را حذف کند.

فرمت کتاب: کتاب شما باید به صورت فایل الکترونیکی با پسوند mobi یا epub باشد.

محتوای کتاب: محتوای کتاب شما باید مطابق با قوانین و شرایط KDP باشد. این قوانین شامل عدم وجود محتوای خشونت‌آمیز، توهین‌آمیز، اشتغال به تبعیض نژادی و … می‌شود.

قیمت کتاب: شما می‌توانید قیمت کتاب خود را در محدوده قیمت‌های تعیین شده توسط آمازون تعیین کنید.

کمیسیون فروش: آمازون از فروش کتاب شما کمیسیون می‌گیرد. درصد کمیسیون معمولاً بین ۳۰ تا ۷۰ درصد است که بسته به قیمت کتاب، دسته بندی، منطقه جغرافیایی و سایر عوامل متغیر متفاوت است.

پرداخت‌ها: پس از فروش کتاب، شما می‌توانید پرداخت‌های خود را دریافت کنید. پرداخت‌ها به صورت ماهیانه و به حساب بانکی شما انجام می‌شود.

توضیحات و رویه: شما باید توضیحات و رویه کتاب خود را به درستی و با جزئیات بیشتر ارائه دهید.

فروش محصولات با برند خود و کسب درآمد دلاری از آمازون

برای فروش محصولات با برند خود در آمازون، شما باید ابتدا به عنوان فروشنده در آمازون ثبت نام کنید. سپس باید برند خود را در برند آمازون ثبت کنید و محصولات خود را به عنوان فروشنده در آمازون قرار دهید. مراحل ثبت نام و فروش محصولات در آمازون به شرح زیر است:

ورود به وب‌سایت Amazon Seller Central و انتخاب ” Register now” در پایین صفحه.

انتخاب نوع حساب که می‌خواهید در آمازون داشته باشید. می‌توانید یک حساب فردی یا حساب تجاری برای شرکت خود ایجاد کنید.

تکمیل اطلاعات حساب کاربری شامل نام شرکت، آدرس، اطلاعات تماس و شرح کوتاهی از محصولات خود.

ثبت برند خود در برند آمازون با انتخاب “Brand Registry” در منوی بالای صفحه و دنبال کردن مراحل ثبت‌نام.

اضافه کردن محصولات خود به آمازون با انتخاب “Add a Product” در منوی بالای صفحه و وارد کردن جزئیات محصول.

تنظیم قیمت، توضیحات، تصاویر و سایر جزئیات محصولات خود و سپس تنظیم حمل و نقل و مدیریت موجودی محصولات خود را وارد کنید.

بعد از آن بررسی سفارشات و ارسال محصولات به مشتریان  و بعد از اینکه محصولات خود را در آمازون قرار دادید، باید برای بهبود فروش خود، بازخورد مشتریان را بررسی کنید و با انجام تحلیل‌های بازاریابی مناسب، به دست آوردن فروش بیشتر را هدف قرار دهید.

قوانین فروش محصولات با برند خودمان در آمازون

برای فروش محصولات با برند خود در آمازون، باید رعایت قوانینی که توسط آمازون برای فروشندگان تعیین شده‌اند را رعایت کنید.

برخی از مهمترین قوانین فروش محصولات با برند خود در آمازون عبارتند از:

ثبت برند: برای فروش محصولات با برند خود در آمازون، باید برند خود را در برند آمازون ثبت کنید. این کار باعث می‌شود تا فروشندگان دیگر نتوانند از برند شما برای فروش محصولات خود استفاده کنند.

اصالت محصول: همه محصولاتی که در آمازون فروش می‌شوند، باید اصلی و اصالت آن‌ها باید تایید شده باشد. این بدان معناست که شما باید اثبات کنید که محصولات شما از منبع قانونی تهیه شده‌اند.

توضیحات محصول: برای افزایش فروش محصولات خود، باید توضیحات کامل و دقیقی درباره آن‌ها در آمازون قرار دهید. همچنین، باید محصولات خود را با تصاویر با کیفیت بالا و توضیحات دقیق معرفی کنید.

قیمت گذاری: قیمت محصولات شما باید رقابتی باشد و با بازار مشابه تطابق داشته باشد. باید قیمت محصولات خود را با توجه به قیمت‌های رقیبان، هزینه‌های خود و سود خود تعیین کنید.

موجودی محصول: همواره باید از موجودی محصولات خود در آمازون باخبر باشید و در صورت اتمام موجودی، به سرعت آن‌ها را تأمین کنید.

تحویل موقعیت محصول: باید اطمینان حاصل کنید که محصولات شما به مشتریان در زمان  مقرر تحویل داده می شود.

روش فروش محصولات با استفاده از برنامه Amazon Handmade

برای درآمد دلاری و فروش محصولات با استفاده از برنامه Amazon Handmade، می‌توانید به صفحه ثبت‌نام Amazon Handmade بروید و اطلاعات موردنیاز را وارد کنید. در این صفحه، شما باید اطلاعاتی را درباره خود، کسب‌وکار خود و محصولات خود وارد کنید.

سپس باید نمونه‌ی محصولات خود را برای بررسی ارسال کنید تا اطمینان حاصل شود که محصولات شما با شرایط و قوانین Amazon Handmade سازگار هستند.

همچنین برای شروع فروش باید به شرایط و ضوابط Amazon Handmade مطالعه کنید و تمامی موارد را رعایت کنید.

به عنوان مثال، محصولات شما باید به‌صورت دست‌ساز باشند و حداقل ۸۵ درصد از مواد اولیه محصول باید از داخل کشور محل سکونت شما باشد. همچنین، برند شما باید به‌صورت دستی و با استفاده از ابزارهای سنتی طراحی شده باشد و نباید از چاپگرها و دستگاه‌های دیجیتالی استفاده شود.

همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که محصولات شما با شرایط و قوانین مالیاتی سازگار هستند و به محض دریافت سفارش، به موقع ارسال شوند. همچنین، برای بهبود فروش و مشتری‌پسندی، باید به توصیه‌های Amazon Handmade درباره ارائه‌ی عکس‌های باکیفیت، توضیحات جامع و قابل‌فهم و برخورد حرفه‌ای با مشتریان توجه کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید