وبلاگ خبری و فروشگاهی ساتاپلاس
0

گروه خونی شما از چه بیماری‌هایی در امان است؟

بازدید 164

احتمال چه بیماری هایی در چه گروه خونی بیشتر است؟

گروه خونی شما از چه بیماری‌هایی در امان است؟

جدیدترین یافته های علمی حاصل از پژوهش های انجام گرفته بر ژنتیک و نوع گروه خونی روی گروه کثیری از داوطلبان، حکایت از این دارد که نوع گروه خون نقشی کلیدی در شانس ابتلا به بسیاری از بیماری ها را دارد.
شاید باورش سخت باشد اما اینکه کدام گروه خونی را دارید می تواند سرنوشت شما را در زمان یک پاندمی تغییر دهد یا شانس بالقوه تان را برای افزایش به گروهی از بیماری ها به شدت افزایش دهد.

در این گزارش به تعدادی از این احتمالات بر اساس جدیدترین پژوهش های علمی صورت گرفته بر روی گروه های خونی پرداخته شده است:

گروه خونی در معرض بیماری

این دو آنتی ژن (A و B) را می توان در ترشحات بزاق، خلط و به مقدار کمتر در ترشح اشک و ادرار یافت. دانشمندان می گویند این آنتی ژن ها ممکن است شرایط را برای ابتلای شخص به بعضی از بیماری ها مهیا کنند زیرا آنتی ژن های مختلف در مقابل بعضی بیماری ها مقاومند و در برابر برخی دیگر ضعیف عمل می کنند.

1- مشکلات حافظه

ارتباط میان مغز و عروق بیش از آن است که برخی تصور می کنند. نتایج حاصله از آخرین پژوهش نشان می دهد که حاملان گروه خونی AB ، هشتاد و دو درصد بيش از حاملان گروه های خونی دیگر به مشکلات حافظه، سخن گفتن و تمرکز حواس دچار می شوند.
پژوهشگران دلیل این مسئله را وجود نوعی پروتئین انعقادی در این گروه می دانند که به عنوان “فاکتورهای انعقادی VIII”، شناخته شده اند و ممکن است جریان خون به مغز را کاهش دهند.

2- سرطان لوزالمعده

پژوهشگران دانشگاه یال آمریکا می گویند دارندگان گروه خونی O کمتر از دارندگان دیگر گروه های خونی در معرض بیماری سرطان لوزالمعده (پانکراس) قرار دارند.به همین ترتیب دانشمندان مذکور می گویند دارندگان گروه های خونی A و B که در معرض باکتری “هیلیکوباکتریا پیلوری” که در دستگاه گوارش وجود دارد، قرار گرفته اند، بیش از دیگر گروه های خونی در معرض ابتلا به سرطان پانکراس قرار می گیرند، این امر ناشی از طریقه ای است که آنتی ژن به افزایش این نوع باکتری کمک می کند.دارندگان گروه خون O به دلیل آنتی ژن هایی که در سطح گلبول های قرمز خون دارند، می توانند به همه گروه های دیگر خون اهدا کنند.

3-بیماری های قلبی

تحقیق دیگری از دانشگاه هاروارد در سال 2012 منتشر شد که نشان می دهد همه گروه های خونی به ویژه دارندگان گروه خونی AB بیش از دارندگان گروه خونی O در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.

4- اضطراب و استرس و افسردگی

برخی دارندگان گروه های خونی بیش از دیگر گروه ها به نسبت های مختلف دچار اختلال هورمونی می شوند که در چنین حالتی پزشکان بر اساس نوع گروه خونی به معالجه آنها می پردازند.
به عنوان مثال حاملان گروه خونی A بیشتر دچار افزایش هورمون کورتیزول، یا همان هورمون استرس در بدن می شوند. به همین دلیل پزشکان به این افراد توصیه می کنند تا با انجام تمرین های ورزشی از استرس خود بکاهند .

خصوصا به این نوع بیماران توصیه می شود به ورزش های یوگا، تای چی و یا وزنه برداری بپردازند تا سطح هورمون کورتیزول در بدن آنها پایین بیآید.هنگامی که غدد فوق کلیوی، هورمون کورتیزول بیشتری تولید کنند، افراد دارای گروه خونی A در شرایط روحی سخت تر و دردناک تری از دیگر گروه های خونی قرار می گیرند.

5-نیاز به ورزش

به طور کلی آنتی ژن موجود در سطح گلبول های قرمز خون می تواند مقدار هورمون در بدن را مشخص کند. به عنوان مثال دارندگان دو گروه خونی A و B سریع تر آرام می شوند و با ورزش های آهسته مانند یوگا بهتر عمل می کنند به ویژه اگر بیماری افسردگی در خانواده آنها ارثی باشد.
از سوی دیگر دارندگان گروه خونی AB با انجام دادن ورزش می توانند سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنند.

اما در مقابل دارندگان گروه خونی O برای رهایی از هورمون های افسردگی نسبت به دیگر گروه های خونی مشکل بیشتری دارند هر چند که دیرتر دچار افسردگی می شوند اما در صورتی که از بیماری افسردگی رنج ببرند به زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند.

6- باکتری های دستگاه هاضمه

آنتی ژن ها نه تنها روی سطوح گلبول های قرمز وجود دارند، بلکه غالبا در بیش از %80 انسان ها در دستگاه گوارشی یافت می شوند.بسیاری از باکتری ها که در دستگاه گوارشی زندگی می کنند از این آنتی ژن ها تغذیه می کنند و این عاملی است که تکثیر یا نابودی این باکتری ها تعیین می کند.
به طور مثال پژوهش ها نشان می دهد که دارندگان گروه خونیB بیش از 50 هزار برابر دارندگان گروه خونی A و یا O ، دارای گونه های مختلف باکتری در بدن خود هستند.

 

گروه خونی O

افراد این گروه چه در رشته‌های ورزشی و چه در کسب و کار، همیشه در خط مقدم هستند. آنها عاشق رقابت و ریسک‌پذیری هستند و می‌توانند در هر گروه، مثل یک رهبر خوب و مقتدر عمل کنند. آنها افرادی هدفمند هستند و خوب می‌دانند برای چه چیزی تلاش می‌کنند.

کلم نخورید

بدن این افراد با گوشت قرمز سازگاری بیشتری دارد. البته نه به این معنا که فقط باید گوشت قرمز بخورند. آنها می‌توانند میزان این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بالاتر ببرند. در عین حال بهتر است در خوردن غلات صبحانه که پایه گندم دارند ملاحظه بیشتری داشته باشند. غلات دیگر غیر از گندم برای‌شان مفیدتر خواهد بود. محصولات لبنی اما ممکن است به خوبی با مزاج آنها سازگار نشود. بین حبوبات هم بهتر است خوردن لوبیا را محدود کنند.

انواع مختلف لوبیا ممکن است باعث ناراحتی گوارشی در آنها شود. سویا و انواع قارچ هم برای آنها خوب نیست. ممکن است در هضم سویا مشکل داشته باشند. بهتر است از خوردن کره بادام‌زمینی اجتناب کنند. خوراکی دیگری که ممکن است برای آنها مشکل درست کند انواع کلم است. کلم سفید و قرمز، گل کلم یا کلم بروکسل با هم فرقی ندارند. در آخر هم این که بهتر است این افراد مصرف زیتون را هم محدود کنند.

گروه خونی A

این گروه افرادی مشکل‌پسند و منظم هستند. این افراد عاشق موقعیت‌های شفاف بوده و بیشتر از صاحبان هر گروه خونی دیگری از قانون پیروی می‌کنند. چنین افرادی مدام به فکر سروسامان دادن به اوضاع هستند و حتی لباس پوشیدن‌شان هم همیشه مرتب است.

قرمز و سفید نخورید

بدن افرادی که گروه خونی A دارند با گوشت‌های سفید بیشتر هماهنگ می‌شود بنابراین بهتر است از مصرف گوشت‌های قرمز تا جایی که می‌توانند خودداری کنند و اگر برای‌شان ممکن است مصرف این نوع گوشت را به یک تا دو بار در هفته محدود کنند. برای این افراد گوشت ماکیان و گوشت دریایی می‌تواند به یک اندازه مفید باشد. علاوه‌بر این بهتر است در مصرف گندم هم صرفه‌جویی کنند. به جای نان سفید گندم می‌توانند از نان جوی سبوس‌دار یا نان چاودار استفاده کنند. برنج هم گزینه بسیار خوبی برای آنهاست. آنها با خوردن انواع لبنیات غیر از پنیر مشکلی نخواهند داشت. تنها محصول لبنی که لازم است خوردن آن را محدود کنند، پنیر است. منظور از پنیر، تمام انواع پنیرهاست، از پنیر پیتزا تا پنیر سفید صبحانه. آنها می‌توانند برای صبحانه غلات آماده بخورند.

گروه خونی B

شاید بتوان گفت این گروه جالب‌ترین آدم‌های روی زمین هستند. گرچه تحمل افراد این گروه خونی سخت است اما خصوصیاتی دارند که در اوج پیچیده بودن آنها را جذاب جلوه می‌دهد. این افراد به شدت رک هستند و به ساختارهای پیچیده اجتماعی کاری ندارند و در قید و بند آداب و تشریفات نیستند.

آجیل نخورید

گوشت مرغ و ماکیان برای افراد این گروه خوب نیست. آنها می‌توانند گوشت قرمز و گوشت‌های دریایی را جایگزین گوشت‌های ماکیان کرده و مصرف گوشت مرغ و پرندگان دیگر را به یک یا دو بار در هفته محدود کنند. این افراد هم مثل گروه پیش لازم است نان گندم سفید را با نان‌های جو یا چاودار یا دیگر نان‌های سبوس‌دار جایگزین کنند. به احتمال زیاد بدن آنها با آجیل هم هماهنگ نمی‌شود. چربی آجیل ممکن است آنها را بیش از افراد دارای گروه‌های خونی دیگر چاق کند. دانه سویا هم برای آنها مناسب نیست. این روزها فصل کدو تنبل است که بهتر است افراد دارای گروه خونی B از خوردن آن اجتناب کنند. در کنار تمام اینها مصرف انواع زیتون، نارگیل و ریواس هم به این افراد توصیه نمی‌شود.

 

گروه خونی AB

فرهیخته‌ترین گروه اینها هستند. آنها عاشق علم هستند و افراد منطقی، حساس و آرام به حساب می‌آیند. این افراد بسیار خونسرد و خویشتندار هستند، می‌توانند آشوب‌ها را آرام کنند، دیگران را نقد کنند و با شوخی‌های‌شان جمعیتی را سرحال بیاورند.

کره و فلفل نخورید

افراد دارای این گروه خونی می‌توانند انواع مختلف گوشت‌ها را به جز میگو به راحتی مصرف کنند. در واقع آنها متنوع‌ترین برنامه غذایی را دارند اما در عین تنوع بهتر است از خوردن کره اجتناب کنند. علاوه بر کره، تنها محصول لبنی که معمولا با بدن آنها سازگار نیست، شیر است اما بقیه لبنیات را می‌توانند بدون نگرانی مصرف کنند. بین سبزی‌ها تنها لازم است انواع فلفل شامل دلمه‌ای یا فلفل تند و تربچه را با احتیاط مصرف کنند. بین میوه‌ها هم به جز موز و گلابی می‌توانند بقیه را به راحتی مصرف کنند. آنها باید بدانند موز و گلابی ممکن است سیستم گوارشی آنها را اذیت کند.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب گروه خونی شما نوع بیماری هایتان در آینده را مشخص

می کند در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید